måndag 6 juni 2011

Grattis på födelsedagen Nova!


 Idag fyller Nova sitt första år. Vi startade dagen med att hela familjen åt muffins med glasyr (cupcakes) till frukost. Ett ljus på varje kaka. Nova var helt överväldigad.
Klara...
Färdiga...
Ät!
Efter det var det dags  för paket-öppning. Hon fick god hjälp av Neo. Hennes två favoritpresenter var dockhuset och nallen som sjunger sånger. Neo har en likadan i Sverige som han gillade mycket så det fick bli en sån till Nova med, fast en rosa.
Nova beundrar sina presenter.
Sedan åkte vi till doktorn för ettårs-kontroll. Hon växer som hon ska som tur är, jag var lite orolig då magen fortfarande krånglar.. Hon var nästan 74 cm lång och vägde strax under 9 kg, så hon är en nätt liten tjej. Önskar att jag tagit med Neos barnbok hit så jag kunde jämföra, jag är ganska säker på att han var en bra bit större vid samma ålder. Doktorn skrev även ut ett recept på en flytande multivitamin som hon ska ta eftersom hon äter mjölkfritt. Hon tyckte även att vi skulle pröva laktosfri ersättning för att se  om det bara är laktosen hon reagerar på eller om det är mjölkproteinet.

När jag kom hem från doktorn ringde Adrian och berättade den glada nyheten att de fått sin son idag, på Sveriges nationaldag och samma dag som Nova! Så himla kul! Jag blev så glad att jag grät en skvätt :-) När vi lagt på så insåg jag att jag helt glömt fråga hur stor den lille var. Grattis familjen Jacobsson!

1 kommentar:

  1. Grattis Nova! Vilken bra födelsedag söt-Nova haft:)!
    Dom är nog väldigt jämnstora nu våra tjejjer. Melina vägde för 2 veckor sedan 8885g och var 73 cm lång.
    Kul att Anna och Adrian fick en son igår, Grattis till dom också:)!

    SvaraRadera