onsdag 16 november 2011

Slö...

Syskonkärlek
Det går trögt med inläggen känner jag. Jag får skylla på att vi alla har varit mer eller mindre förkylda senaste tiden. Förkylningarna är ett tydligt tecken på att sommaren är över och att hösten även har kommit till södra Californien. Det är betydligt kyligare på natten och höstlöven har börjat skifta färg på många träd. Det är dock fortfarande kring 23-25 grader ute på dagarna och oftast strålande sol, så jag kan erkänna att jag blir bortskämd med finvädret. Jag minns för ett år sedan då vi precis flyttat hit att vi badade en hel del i poolen, det vara rena rama sommarvädret för oss,  men nu känns det inte alls lockande...

När jag ser på de bilder jag tagit senaste tiden inser jag att mina små busfrön börjar ha mer och mer roligt tillsammans. Mycket pyssel blir det. Neo är en riktig pysslare, han älskar även att baka och göra fruktsallad. Det ska klippas, klistras och tejpas, ritas och skrivas. Han har börjat knäcka koden för att läsa och skiva märker vi. Han skriver egna ord, som t ex ELMOSWET (enl. honom Elmostreet). Det är härligt att se hur mycket han utvecklats sedan vi flyttade hit :-)
Ritstund

Nova älskar att leka med Neo i hans rum.

Pysseldags

2 kommentarer:

  1. Förlåt om jag satte press på dej (med inläggen), det var inte alls meningen. Men, det är så kul & se vad ni har för er!

    Vilka pysselungar! Här hemma vet du ju hur vår pysselprinsessa producerar dagarna i ända ;)

    23-25 grader varmt, kom igen, visst är det pool-väder?! Eller har ni blivit lite bortskämda med värmen ;) Är poolen uppvärmd? Annars kan jag förstå om ni drar er från att bada.
    Vi saknar er!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med förkylningarna, men då kan barnen vara hemma och pyssla ännu mer:))
    25 grader! Hahaha, ni börjar bli för vana vid vädret där borta om ni tycker att 25 är kallt!! Vi som tycker att det fortfarande är varmt här och att vintern lär dröja, för det är hela 10 grader i skåneland! Ava längtar efter snön!
    Ha det så bra så länge. Kram på er

    SvaraRadera