fredag 6 januari 2012

Jul och Nyår

Under jul och nyår så hade vi besök av Peymans mamma och syskonbarn. Det här hann vi med under de två veckor de besökte oss...


Vi besökte Disneyland, där är otroligt vackert och stämningsfullt den här tiden på året.
Det var tyvärr en riktigt kall dag just den dagen så vi fick vira in Nova i en filt i vagnen. 

En hel del lek och bus blev det :-)


Neo hade julavslutning på sin skola. De sjöngs, dansades och åts mat.
Shahla fyllde 60 år på julafton, tårtkalas i pyjamas.
Neo fick hjälp av Preston att öppna sina julklappar och lika glad var han för det !
Vi lyckades trolla fram ett riktigt lyckat julbord, det blev hemmagjorda köttbullar i år efter förra julens flopp med IKEA:s köttbullar.
Nova ser skeptisk ut.


Middag på Persisk restaurang med släktingarna i Laguna Niguel.
Ett dopp i poolen blev det.
Novas "Ninis" fick besök av sin tvillingbror.  Shahla tog med en från Sverige som säkerhet eftersom  Nova fäst sig så mycket vid sin kanin att vi är rädda att den snart faller i bitar. Hon har dock inte helt accepterat den lite fräschare  kopian.
Chuck E Cheese!!!
En promenad på Hollywood Boulevard.
Vår egen Hollywood-stjärna.
En rundtur inne på Kodak theatre
Promenad på stranden, en dimmig dag.
Vackert!
Förutom detta så blev det en hel del shopping och vi såg på en basketmatch på stora STAPLES centernere i Downtown. Det var Lakers vs. Clippers. Trots mitt näst intill obefintliga sportintresse så måste jag säga att upplevelsen var värd pengarna. En dag besökte även Peyman och våra gäster Universal studios. Jag och barnen hoppade över för att de andra skulle hinna se och göra mer. Nyårsafton firade vi på förmiddagen tillsammans med grannarna och en glasstårta. En jättefin present fick jag av Peyman, en Samsung Galaxy Tab. På kvällen beställde vi hem Japansk mat och därefter smet jag och Peyman iväg på festligheter tillsammans med Angie och Ruben. Först förfest hemma hos en av deras vänner, tillika tvåfaldig OS-medaljör i 50 m frisim. Därefter bar det iväg på en krog vid Venice Beach. Tovslaget skålade vi in utan närvaro av raketer eftesom det är förbjudet på de flesta håll i Californinen pga brandrisken.

Gott Nytt år!!!

3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa om erat Jul/Nyår!! ni verkar ha haft det hur härligt som helst!!

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Äntligen!

    Gillar ju dina uppdaterinagr järnet! ;)

    Ni ser ut att ha haft en riktigt mysig jul! & härlig bild, den sista med dej & Peyman!

    Men var verkligen Nicolas Cage den bästa Hollywood-stjärnan du kunde hitta? ;)

    Hälsa familjen!


    /anna

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag vet inte varför det tar emot så att skriva inlägg, jag kan ju knappast skylla på tidsbrist. Det är nog helt enkelt så att jag blivit lat ;-) Att det blev just Cage på bilden var en slump, det finns så många stjärnor på den gatan att jag ger upp letandet och tar första bästa, också ett tecken på lathet!?

    SvaraRadera