söndag 5 februari 2012

Omgivningarna

Jag har ju visat flera bilder från vår lägenhet och från poolen, men jag har inte visat så mycket av hur det ser ut utanför där vi bor.
Här står jag ute vid gatan och tittar mot BRE properties där vi bor. Det är  en skärmvägg mellan parkeringen och det nedsänkta poolområdet, lägenheterna ligger bakom  och döljs till stor del av skärmväggen. Hela lägenhetsområdet är inhängnat med låsta grindar.
På andra sidan gatan finns ett stort affärscentrum med alla möjliga  affärer, mest klädaffärer  men också djuraffär, partyaffär, heminredningsaffär, elektronikaffär m.m.
Med jämna mellanrum efter trottoaren finns såna här tidningsautomater. Om man stoppar i några quarters så kan man få sig en dagstidning. Min favorit är en gratistidning som innehåller mäklarannonser. Massor med fina hus att titta på :-) 
Vi har väldigt många restauranger i närheten av där vi bor, här syns Paradise burgers. Inom en 500 meters radie finns det ett 30 tal restauranger från världens alla hörn.      

Här är jag på väg till mataffären som ligger några hundra meter från där vi bor, träden blommar för fullt så det känns som att det är vår i luften.



1 kommentar:

  1. Härliga omgivningar...får väldig lust att hälsa på!! trist att jag inte kan :(
    Kan tänka mig att du trivs hur bra som helst där!
    Kramar, och krama familjen oxå <3 /Maria

    SvaraRadera