söndag 13 februari 2011

Gott och blandat

Den här vackra bilden tog jag i morse när jag var ute för att handla.

Förra helgen åkte vi till Universal studios, det ligger 20 minuter från där vi bor. Det fanns massor att se och göra. När man är invånare i Californien så får man automatiskt ett årskort på Universal Studios om man betalar entrén en gång, så nu kan vi åka till så ofta vi vill. De flesta bilderna är i Peymans mobil, så jag ska se om jag kan lägga in några fler bilder därifrån sen.
Restaurang med "Forrest Gump-känsla"

Neo ville bli fotad med KFC-gubben...

Neo har börjat umgås mycket med en pojke som bor granne med oss. Han heter Preston. Det skiljer mindre än två månader i ålder mellan dom så det är ju helt perfekt. Tyvärr går det så hett till när de leker att taket lyfter och det ser ut som att en jordbävning dragit fram. Neo är så exalterad och uppvarvad över sin nya kompis att han stänger av allt annat när Preston är här, och han gör precis vad som faller honom in. För att ta några exempel så smugglar han med sig kakpaket och juice in på rummet (under tröjan), springer in i fönster-rutor, kastar grejer, gallskriker... När vi säger till på skarpen slänger han sig på golvet och får ett hysteriskt utbrott. Suck! Hoppas verkligen att det går över och att de börjar ta det lugnare tillsammans.  Jag skämms lite över att jag klagar nu när han äntligen har skaffat sig en kompis...
Här är i allafall ett videoklipp från när de var någorlunda samlade. Nova den lilla ärtan har en ny hobby, att stå. Hon vill helst stå hela tiden.


Idag är Neo på ett kalas för hans bästa kompis på dagiset, han heter Deuk och de brukar alltid kramas när Neo ska hem. På dagis så är Neo en riktig drömpojke har jag förstått. Lugn, snäll och koncentrerad. Både fröknarna och barnen är så förtjusta i honom.

1 kommentar:

  1. Wow, vad duktig Nova är! Hon går väl snart:).
    Kul för Neo att han fått sin en jämnårig vän som granne! Förstår att det är jobbigt att han är så överspeedad, hoppas att det lugnar sig då han lärt känna sin nya kompis bättre.
    Kram

    SvaraRadera