måndag 28 februari 2011

Kalas

Jag tänkte berätta lite om kalaset som Neo var på för två helger sedan. Det var hans bästa kompis från föskolan, Deuk, som fyllde fyra år. Kalaset var på Chuck E Cheese. En restaurang/lekställe några hundra meter från där vi bor. Peyman följde med honom dit. Där bjöds det på Pizza och tårta och alla baren fick mynt som de kunde spela på automaterna med. Neo hade jättekul! Det visade att bästa kompisens pappa jobbade åt Disney och var regissör. Han jobbade just nu med en ny Nalle Puh film.

Deuk sitter bortanför Neo.




Neo har blivit bjuden på ett till kalas om två veckor. Det är en tjej från förskolan som heter Isla. Hennes kalas ska vara på ett ställe som heter kidspace childrens museum. Det verkar vara grejen här... att ha kalaset på anna ort än hemma. Jag gillar konceptet eftersom man slipper stressa ihjäl sig, eller vad säger du Maria?

1 kommentar:

  1. Låter som en fantastisk idè, att slippa hålla kalas hemma ;D
    Jag minns ju att jag var på några sådana kalas med "mina" Amerikanska barn, när jag bodde i Nashville :)
    Får bli på Leos lekland nästa gång!

    SvaraRadera