söndag 6 februari 2011

Sagolika skor

Jag gillar skor, som ni nog vet. Här finns ett gigantiskt utbud med skor - för både barn och vuxna. För ett par veckor sedan såg jag ett par skor som jag inte kunde glömma. Lite för extrema för Umeå kanske, men här funkar dom. Så igår slog jag till och köpte mina "regnbågs-skor".

Snövit eller Alice i underlandet?
.
 Även Neo har fått ett par coola dojor. Han gillar Elmo så när jag hittade Elmo-skor så blev han glad.
Nova och Peyman på "Paseo Colorado". En galleria mitt i Pasadena.

Neo hittade en oförutsägabar fontän och ni kan ju gissa hur det slutade!

Nova med sin Rapunzel-docka = 2 prinsessor!

För 5 cent (ungefär 35 öre) fick man välja låt.
Vi åt middag på en gammeldags hamburger-restaurang med jukebox på varje bord. "Johnny the rockers" hette den tror jag. Bara gamla klassiska låtar såklart! Hit skulle vi ta pappa om han kom och hälsade på! Neo diggade musiken!





5 kommentarer:

  1. Wow, vilka balla skor! Något att trippa runt med på Pride-festivalen ;-)
    Mysig hambuger-restaurang det verkade vara, men var burgarna goda? Finns det någon hamburgare som kan vara godare än Max???
    Jag har precis bokat en resa till Teneriffa. I slutet av mars åker vi en vecka till ett mysigt hotell med spa, bamseklubb & framförallt värme. Dagens utetemp -17... dessutom lätt snöfall...
    Nä, nu måste jag iväg till jobbet, ha det gott allihopa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Ja där kan ju verkligen regnbågsklacken passa. Jo, hamburgarna var okej, men precis som du säger så finns det inget som slår Max hamburgare.
    Åh vad härligt för er med en solresa. Helt rätt tänkt!

    SvaraRadera
  3. Ava kommenterade skorna så fort hon såg dem:
    - Åh, så tjusiga! Det är Mimmi uppskor!

    Uppskor= högklackat på Avas språk
    Mimmi= Minnie Mouse som är just nu Avas käraste kompis:))

    Ava älskar filmsnuttarna på barnen. Hon tyckte att Neo dansade "coolt" och att Nova är en "jättesöt" bebis, och hon tyckte att Nova gott kunde ha sin napp så länge hon inte har tänder!!! Pussa småänglarna från oss:))) Sköt om er så länge

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Var hem nu på lunchen och blev så himla tuggummi-sugen, letade & rotade i lådor & skåp efter något litet tuggummi någonstans & hittade i Kaffe/the-skåpet ett helt paket oöppnade Wrigley´s Big Red som Adrian köpt i USA vetintenär... hittade ingen bäst-före-stämpel på det lilla rödgula paketet men jag stoppade precis i mej ett sånt där starkt rött kanel-tugummi & tänker på er som har dessa i säkert varje liten corner shop ;-) Njuuuter... & struntar i att jag får hål i tänderna (de är inte sockerfria).
    Nu ska jag tillbaka till jobbet igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Söta Ava, hon har såkloka kommentarer! Ge henne en kram från mig!

    Anna, såna där tuggummin försöker jag hålla mig undan, men om du får en gravid-craving lovar jag att skicka några paket med posten :-)

    SvaraRadera