onsdag 23 februari 2011

Sjuk, sjukare, sjukast!

Det var så länge sedan jag skrev något i bloggen att jag måste ta mig i kragen och skriva ett inlägg. Här är vi inne på sjunde dagen med sjukdom. Alla utom jag har varit helt däckade av någon sorts influensa. Hosta, hög feber, risig mage, snorigt, ledsamt och helt ur funktion... Eftersom barnens feber fortfarande låg på 38.5-39 grader med full dos febernedsättande så bokade vi en tid hos läkaren så idag har vi varit dit. Det visade sig att bägge två har fått öroninflammation och behövde antibiotika. Så nu är det fulla köksbänken med mediciner och vi måste föra anteckningar för att det är helt omöjligt att hålla reda på vem som fått vad och när. Neo har fått problem med sin förkylningsastma så bara för den är det tre olika mediciner. Nova har senaste dygnen inte sovit mer än en kvart i sträck och hon har varit helt otröstlig. Nu vet vi ju varför, ont i öronen är inte kul! Ljuset i mörkret har varit den glada överraskningen som kom som ett paket på posten från mamma. Svenskt lösviktsgodis är svårslaget!!!

3 kommentarer:

  1. Oj så tråkigt att ni haft det så besvärligt.
    Hoppas att allt går åt rätt håll nu och att du slipper bli sjuk.

    SvaraRadera
  2. Tycker synd om er, inte kul för någon när det blir sådär...
    Hoppas barnen kryar på sej nu.

    Jag & Negin har varit på en lång-weekend i Sthlm förra helgen. Det var jättetrevligt! Bara att åka tunnelbana är ju ett äventyr för en 5-åring ;) Vi tog en sväng på Naturhistoriska museet och en stund i pysselverkstaden på Kulturhuset. Shopping är ju inte så skoj nu när man sakteliga börjar likna Barbapappa, men jag gjorde några fina fynd åt min man ;)

    Vet du, jag har skapat en hemsida åt vår nybildade förening Ridkonst Norr. Kolla in den på www.ridkonstnorr.se. Inte illa för att aldrig någonsin pysslat med web-grejer ;)

    Ps. Jag har en liten POJKE i min mage, precis som jag alltid sagt :)

    Vi tänker på er!
    KRAAAM!

    SvaraRadera
  3. Men ÅH vad kul Anna!!! Då hade jag rätt också:-) Vad jag längtar till vi kommer hem i sommar och får träffa den lille.
    Pysselverkstaden i kulturhuset är riktigt bra, Även junibacken är ju fenomenalt för barn, men inte lika strategiskt placerat :-)
    Önskar att jag fick se dig i form av barbapappa!!
    Kram!
    PS. Ska kolla in hemsidan nu!

    SvaraRadera