måndag 22 november 2010

Barn är som svampar när det kommer till språk, tänk om vi vuxna hade samma talang. Det var så lustigt när jag hämtade Neo på förksolan idag. (Hans tredje dag där). Han kom springande och ropade:
"Mom, ska vi play när vi kommer hem?"
Så gulligt! Han gillar att säga det han lärt sig på engelska. Han hälsar på alla han träffar, från brevbärare till kassörskor. "Hello! How are you? My name is Neo. Bye bye!"
Jag och Nova passade på att gå till shoppingcentret tvärs över gatan idag. Det finns en klädaffär där som gör att det kliar i mina shoppingfingrar. De har kläder precis i min smak, och superbilligt! Jag köpte två tröjor, en klänning och leggings för totalt 27 dollar. Kring 180-190 kr. Me like!! Kom hit och shoppa!

2 kommentarer:

  1. Så coolt att Neo kommer & vara engelskaproffs när han kommer hem till Sverige & kanske även lilla Nova med :-)

    Skoj med shopping när det är billigt & när man hittar rätt. Själv känner jag mej inte så shoppingsugen när magen i nuläget känns svullen & putig, men ett par fina varma vinterskor behöver inhandlas.

    Dagens väder - 14 (just nu -10), lätt snöfall.. Så njut av era plusgrader ;-)

    Kram!
    /Anna i ylletröja

    SvaraRadera
  2. Men gullungen:), kul att han lär sig så fort!
    Vi har fått nya grannar som är jättetrevliga och i våran ålder, "problemet" är bara att killen är från England och jag ogillar ju skarpt att prata engelska.. kanske skulle ha ringt och pratat med Neo så han kan lära mig lite;).

    Kul med snygga kläder som dessutom är billiga och finns tvärs över gatan. Jag vill komma o shoppa!

    Kram/Lena

    SvaraRadera