måndag 29 november 2010

Helg med familjen

I helgen har vi varit på en galleria i närheten med massor av butiker, det var hur stort som helst. Tyvärr var Neo på ett riktigt dåligt humör så jag kunde knappt kolla vad som fanns i affärerna. Han låg stundtals och skrek på golvet. Vi kände oss som såna där föräldrar som man själv tyckt synd om och då man tänkt att så där ska ALDRIG mina barn få bete sig. Sen då man hamnar i den situationen är det väldigt svårt att ta sig ur den... Det fanns både karuseller och lekpark inomhus så han blev inte så nöjd då vi ville kolla in affärerna. Jag trodde treårstrotsen skulle vara på väg att gå över, men nu verkar det vara en 4-årstrots på väg som får treårstrotsen att blekna. Jag får försöka ta mig tillbaka dit utan barn någon gång, för att julhandla. Det är kanske 5-10 minuter med bil ifrån där vi bor
Neo åker karusell


På kvällen köpte vi hem japansk mat från en restaurang nära där vi bor. Det var bland det godaste jag ätit, så jag bjuder på en bild av maten, så får ni fantisera om hur gott det kan ha varit :-)

Nova har fått sin tredje förkylning sedan vi kom hit. Stackars liten! Tur att jag tog med mig Näsfridan. Jag använde den kanske tre gånger på Neo under hela hans bebistid och med Nova måste jag använda den hela tiden. Hon är nog på väg att bli en liten snoris... Hon blir duktigare och duktigare på att sitta också, nu sitter hon korta stunder utan hjälp.

3 kommentarer:

  1. Lillan snäckan! Hoppas att Nova slipper förkylningarna snart!
    Annette..det heter inte trotsålder utan utvecklingsfaser...och tålamodsfaser för föräldrarna;))
    Det kommer säkert att gå jättebra nästa gång ni e på gallerian. Bamsekram

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig tjej som kan sitta:)! Inte kul att hon varit så mycket förkyld men tur att näsfridan finns! Måste nog köpa hem en vi med då jag tycker att koksaltlösningen fungerar sådär och Melina är ju tät i näsan ofta.
    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Jag vill också Jul shoppa på den gallerian!!
    Och shoppa är bäst göra utan barn, jag kan garantera att William hade ställt till med precis samma scen , om jag försökt mig på att titta i affärer istället för åka karusell, helt normalt för en liten 4-åring :D
    Och vilken smarrig mat,mmmmmm :)
    KRAM

    SvaraRadera