onsdag 17 november 2010

Nu har jag precis varit och lämnat Neo på hans nya förskola "Happy sunshine kids". Han har längtat efter att börja. Det känns lite läskigt att lämna honom någonstans där han inte förstår språket men de var vana vid att få in såna barn. Själv tyckte han mest att det var spännande med alla nya leksaker. Jag trodde att han skulle bli ledsen då jag gick, men han bara vinkade glatt och cyklade vidare på leksakscykeln, skönt! Hoppas att dagen fortsätter lika bra. 
Så vad har hänt sedan sist? Neo fick det riktigt jobbigt två dagar efter han fått vaccin. Ena armen svällde upp, blev stenhård, röd och det kliade så att han grät. Vi blev såklart oroliga och typiskt nog så var det helg så läkarmottagningen var stängd, Han verkade inte speciellt allmänpåverkad förutom kliandet och en släkting till Peyman som är läkare tittade på det. Vad jag förstod så reagerade han häftigare än vad de brukar, kanske på grund av att han fick tre olika vaccin vid samma tillfälle, på förskolan sa de att man brukar undvika att ge fler än två. Nu mår han i allafall som vanligt igen.

I kväll får vi besök av några av Peymans släktingar som ska få se vår nya lägenhet så för mig blir det en städdag.

På väg till Laguna Niguel.

Nova diggar sin bilstol.

Neo har ont i armen

Neo myser med Shahla
 

3 kommentarer:

  1. Åh, stackars lille Neo med onda armen, tur att det inte var nåt allvarligt. Spännande & höra hur det gick på dagis :-)
    Lilla Nova är ju som en karamell, så söt, så söt
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så roligt att läsa att allt gick bra på förskolan! och så enormt roligt att kunna följa eran vardag" overthere" här på din blogg, jag är in varje dag och längtar efter bilder och uppdatering :) KRAM <3/Maria

    SvaraRadera
  3. Stackars Neo, armen såg verkligen inte kul ut!

    Jag blir alldeles varm i hjärtat av att läsa hur skoj Neo tycker det är att börja förskolan!
    Hoppas han ska trivas!

    Nova ser då väldigt cool ut:D!

    Jag är nyfiken på hur varmt ni har det?

    SvaraRadera