onsdag 24 november 2010

Parken

Igår spenderade jag och barnen hela dagen i en park. Jag kollade in närområdet på Google maps och hittade en park ca 1 km bort. Vi promenerade dit och tog med oss lunch. Det fanns en jättefin lekplats där som Neo roade sig i och Nova fick premiärgunga. Dit kommer vi helt klartgå fler gånger. När vi kom hem blev det mindre roligt för jag fick akut urinvägsinfektion och feber och mådde riktigt dåligt. Jag drack säkert 4 liter vatten innan jag gick och la mig och Peyman köpte alla möjliga recpetfria mediciner på apoteket. Nu känns det lite bättre men jag fortsätter klunka i mig vatten och mediciner och hoppas att jag ska klara mig utan antibiotika. Jag och Peyman har ju inte hunnit hitta läkare åt oss själva ännu och det är så mycket byråkrati och papper som måste fyllas i att jag orkar inte ta tag i det just nu... Dessutom blir det långhelg från och med i morgon då det är Thanksgiving så det går inte ens få tag på läkare annat än på akuten. 
Neo är på förskolan nu och jag ska gå dit till lunch eftersom de har Thanksgivingfest med knytkalas (verkar vara populärt med knytkalas!)




3 kommentarer:

  1. Meeeeen så fina dom è småttingarna <3 så roligt att ni hittat en fin park att besöka :) hoppas nu verkligen att urinvägsinfektionen ger med sig snabbt ! Sköt om er! KRAMAR i massor :)

    SvaraRadera
  2. Stackare:(! Tranbärsdricka är ju det bästa, men det finns väl inte där.. Men massor med citron i vatten kan ju också funka.

    Jättefina bilder på barnen! Kul att ni hittat en fin lekpark så nära.

    Hoppas nu du ska krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på er kära lilla familj!
    Vad roligt att ni hittade en park att fördriva tid och energi på. Verkar vara en jättefin park!
    Barnen e så söta. Nyp de söta kinderna Nova har:)))
    Jättetråkigt att du drabbats, tog ni inte med er ngt härifrån? E det så noga att man inte ens får ta med sig något hemifrån? Jag hoppas, hoppas och hoppas att du blir bra igen så du kan njuta av kommande helg. Sköt om er så länge...säg till om vi kan bistå med ngt..Bamsekram

    SvaraRadera