tisdag 21 december 2010

Gåstolen är inhandlad

Nu har det regnat i 4 dagar, rätt åt oss - eller hur! 
Helgen som var åkte vi tillbaka till det stora shoppingcentrumet, Westfield heter det visst. Neo och Peyman gick på ett leklandet Jumpi'n jammin (typ Leos lekland) och jag och Nova fick lyxen att gå i affärer. Jag skulle behöva flera dagar för att kolla i alla affärer, det finns verkligen hur mycket som helst att titta på. Jag handlade inte så mycket, jag var nöjd med att strosa omkring och kolla in intressanta grejer. Nova verkade nöjd hon med. 
I söndags åkte vi ner till Peymans syster Pichak och hälsade på.Vi har inte hunnit träffa henne sedan vi kom hit. Hon verkar vara väldans upptagen. Nu tog hon sig dock tid eftersom Peyman behövde sin spruta och hon hade lovat att hjälpa honom med den. Eftr det var klart åkte vi till en stor Persisk restaurangoch åt en buffe. Mums! Vi äter mycket ute, flera gånger i veckan. Det känns lyxigt, men vi unnar oss det (det är ju billigt också!)


Nova har fått en julklapp i förväg. Vi hade hittade äntligen en gåstol och ville inte vänta med att ge den till henne. Snopet nog visade det sig att det är flera centimeter mellan hennes fötter och golvet då hon sitter i den. Den är höj och sänkbar och vi har den i lägsta nivån. Den är ju från 4 månaders ålder så det hade jag inte väntat mig. Det lär ju dröja flera månader till innan hennes fötter når golvet. Men hon gillar att sitta i den och leka med grejerna. Hur är det med Melinas gåstol, når hon ner med fötterna?

3 kommentarer:

  1. I den gastolen som Melina har sa nadde Gabriel ner med fotterna nar han var 5 manader.
    Ni verkar ha det harligt :D stor JUL KRAM fran familjen Astesani!!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni har det bra där borta. Neo och Nova är sockersöta. Och Novas underbara kinder...oooh..pussvänliga kinder:))
    Härligt att du slipper laga mat, ut och njut...passa på när det e så tillgängligt.
    Måste erkänna att jag inte har förstått nyttan med gåstol,trodde att det kryllade av de i USA?!
    Hoppas ni får en underbar jul:)) Kramar

    SvaraRadera
  3. Jo Melina når ner med tårna så hon tar sig framåt då hon hoppar till. Tokigt att den är från 4 månader och så hög, men tids nog så växer hon ju i den.
    Det känns så overkligt att ni är så låångt bort, här har vi nu -20 och mängder med snö, det är så vackert ute nu! Och ni har ju typ sommarväder vad jag förstår? Inte helt fel det heller:)

    SvaraRadera