söndag 12 december 2010

Solnedgång över Stilla havet

Igår åkte vi på en utflykt till en strand som heter Manhattan Beach, utanför LA. Det var en jättelik sandstrand a la Baywach. Efter strandpromenaden trängdes lyxvillorna och jag gick med hakan nere vid fotkölarna. Är man intresserad av arkitektur, som jag är så är det rena rama paradiset. Inget hus var det andra likt och de slogs om min uppmärksamhet...
Solnedgången över Stilla havet var verkligen i en klass för sig. Titta bara på bilderna och jag kan intyga att den var ännu mer magisk i verkligheten.





På vägen hem så hände något spännande (lite för spännande i min smak...). Vi körde på motorvägen, 6 filer i varje riktning, mycket trafik. Plötsligt svängde en polisbil in från höger, alldeles framför oss och slog igång blåsljusen och sirenerna. Shiit! Jag trodde först den skulle stoppa oss. Den började köra snabbt i sick-sack över motorvägen, jättesnabbt fram och tillbaka med blåljus och sirenerna, vi visste inte riktigt vad den ville att man skulle göra. Alla bilar var tvugna att sakta ner och efter någon minut stannade den tvärs över vägen. Då visste jag inte vad jag skulle tro, biljakt??? Polismannen gick ur och fram till något mitt på motorvägen som han lyfte upp oss släpade åt sidan, det var en lång bräda eller något. Så han hade alltså stoppat en gigantisk massa trafik, riskerat sitt eget liv, för att plocka upp en bräda, imponerande! Samtidigt så måste de väl göra nånting eftersom det är livsfarligt för framförallt motorcyklisterna då det ligger en lång bräda mitt på motorvägen.

5 kommentarer:

  1. guuuud så mysiga och fina bilder! näästan finare solnedgångar än här i norrland!haha oj vilken polis det märks att ni är i LA xD

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar solnedgång... Härligt med värme också...
    Här hemma njuter vi av sagolikt snölandskap, Luciafirande och idag har jag & Negin bakat julgodis som vi mumsat på ;-) (Leilas bounty Rocky road & polkatryffel)
    Hur är det finns det lussebullar hos er ;-)
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha det riktigt gott, Kom ihåg att filma mkt! Jag och Jessica har gjort oss hemmastadda i nya lägenheten och nu är det nära till "My crib" på MTV;) Vi kommer väl troligtvis i april nån gång och hälsar på också... glöm inte det!
    Kramar till er alla

    SvaraRadera
  4. Vi ser fram emot att få besök av er i april, vi kanske kan ta en sväng till Las Vegas då, det är ca 4 timmar med bil dit och vi har en 7-sitsig bil :-)

    SvaraRadera
  5. Men ahhhh, sa harliga bilder!! spannande med polis i LA, nastan som pa TV ;D.....

    SvaraRadera