onsdag 29 december 2010

Julhelgen

Nu har jag verkligen varit dålig på att uppdatera bloggen, jag får skylla på julefriden. Julaftonen firade vi  med att försöka få till en riktigt svenskt julbord. Peyman åkte en sväng till IKEA, där fanns både glögg, sill, prinskorv, tunnbröd, julmust m.m. Maten blev riktigt god! Neo och Nova fick julklapparna under granen. Vi skippade tomten och berättade istället för Neo att tomten landat på vår balkong natten innan och lagt julklapparna under granen. 

Pepparkakshuset som vi byggde på husfesten.


Nova med sin julklappsdocka.
På juldagen åkte vi ut till skogsparken och gick en skogspromenad. Det är verkligen fin och annorlunda natur, kaktusar, aloe vera och andra okända växter. Det var mycket folk ute i skogen. Vi som hade trott att vi skulle bli ensamma eftersom Amerikanerna firar sin jul mest på juldagen.



I Måndags åkte vi ner till Hollywood och cruisade runt. Vi köpte lunch och åkte upp på kullarna ovanför Hollywood. Där hittade vi en fin park med fantastisk utsikt över LA. Tyvärr sprang det många lösa hundar där som var ute och rastades. Peyman förlorade sin lunch då en hund sprang fram och slafsade i sig den. Peyman var inte så nöjd kan jag berätta. Vi åkte sedan ner till Beverly center där det finns en massa märkesbutiker. Det var inte riktigt i vår prisklass (Prada, D&G m.fl.) så det fick bli middag på en persisk restaurang istället.


Downtown LA i bakgrunden.
Igår for vi till Westfield köpcentrum igen och jag fick köpa mig en tidig födelsedagspresent, ett par snygga skor. På vägen hem somnade bägge barnen i bilen, då passade vi på att åka på en Drive-in bio och såg filmen TRON medan vi smaskade på smördränkta popcorn. Att vi inte tänkt på det tidigare! Nu kan vi ju se på bio fast det inte finns någon barnvakt.

1 kommentar:

  1. Massa fina bilder!
    Pepparkakshuset såg smarrigt ut med allt godis:).
    Kul att ni hittade lite julmat, IKEA är bra!
    Drive in Bio är ju perfekt för er! Jag minns hur mysigt det var när vi satt på flaket på en bil och såg Bio när jag hälsade på dig i spanien:).
    Kram och God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera